صفر تا صد نماشویی با راپل
نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی با راپل یکی از روش‌های بسیار آسان و کاربردی برای نظافت نمای ساختمان‌های بلند مرتبه است. نصب داربست به دلایل مختلفی برای نظافت نمای برخی ساختمان‌ها امکان پذیر نیست و به همین دلیل بسیاری از افراد به سراغ روش‌های دیگر برای نظافت نمای ساختمان می‌روند، بهترین روش دسترسی به نمای ساختمان بدون داربست استفاده از راپل است، در این روش چند اپراتور که مهارت کار با طناب را دارند، با استفاده از طناب‌ از ساختمان آویزان می‌شوند و با وسایل مخصوصی نظافت نما را انجام می‌دهند، این روش در مقایسه با روش‌های سنتی، بسیار سریع تر و کم هزینه ‌تر است. اگر قصد شستشوی نما ساختمان خود را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما برای صرفه جویی در زمان و هزینه با کارشناسان مجموعه کارویس مشورت کنید و نظافت نمای ساختمان خود را به اپراتورهای کارویس بسپارید، جهت ارتباط با کارشناسان ما می‌توانید با شماره 02126231914 تماس بگیرید.

نماشویی با راپل چگونه انجام می شود؟

استفاده از داربست، بالابر و یا راپل جز روش‌های متداول برای دسترسی به نمای ساختمان جهت نظافت است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. استفاده از داربست به دلیل هزینه بالا و آسیب‌هایی که به نمای ساختمان وارد می‌کند در اغلب موارد توصیه نمی‌شود و بسیاری از مالکین نماشویی با راپل به دلیل سرعت اجرا و هزینه کمتر ترجیح می‌دهند. در این روش چند اپراتور که به صورت حرفه‌ای در این زمینه مهارت دارند با طناب از پشت بام ساختمان به سمت پایین آویزان می شوند و در حالی که یک طناب محکم به وسیله راپل آنها را نگه داشته است، اپراتورها با استفاده از دستگاه واتر جت و وسایل مخصوصی که دارند، نظافت نما را در حالی که آویزان هستند به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. نکته مهم در انجام نماشویی با راپل این است که حتما از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده شود تا خطری جان اپراتورها را تهدید نکند.

راپل چیست؟

راپل یا همان طناب مخصوص نماشویی ساختمان به طناب محکم و ضخیمی گفته می‌شود که اپراتورهای نماشویی با استفاده از آن از نمای ساختمان آویزان می‌شوند. نماشویی با راپل یکی از بهترین روش‌های دسترسی به نمای بیرونی ساختمان‌های بلند مرتبه جهت نظافت است. اپراتور نماشویی باید برای بستن راپل محل محکمی را در پشت بام پیدا کند و با توجه به نکات ایمنی طناب را به شکل مستحکمی برای کار ببندد و سپس با استفاده از طناب از نمای ساختمان برای نظافت با دستگاه واتر جت آویزان شود. کنترل سرعت طناب و توانایی فرود آمدن با طناب جز مهارت‌هایی است که اپراتور نماشویی با راپل باید به آنها مسلط باشد.

نماشویی با راپل برای چه نماهایی مناسب است؟

در صورتی که شرایط کار با طناب برای نماشویی ساختمان فراهم باشد، این روش بهترین گزینه برای نظافت نمای ساختمان‌های بلند مرتبه محسوب می‌شود و مالکان ساختمان‌ها اغلب با کمک افرادی که در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارند، در اسرع وقت می‌توانند نمای ساختمان را تمیز تحویل بگیرند. برای تزئین نمای ساختمان‌های مسکونی و تجاری از مواد مختلفی همچون سنگ، چوب، شیشه و سیمان استفاده می‌کنند و روش نظافت و مرمت هر متریال با دیگری متفاوت است. برای نظافت انواع نماهای آجری، شیشه‌ای، سنگی و کامپوزیت می‌توان از روش نماشویی با راپل استفاده کرد.

  • نماهای آجری و سنگی: برای نظافت دود و آلودگی باقی مانده روی نمای ساختمان‌های آجری می‌توان از روش نماشویی با راپل استفاده کرد. در این روش اپراتورهای نماشویی با استفاده از یک دستگاه واتر جت و با فشار آب آلودگی‌ها را از نمای ساختمان تمیز می‌کنند.
  • نماهای شیشه‌ای: بهترین روش برای نظافت نماهای شیشه‌ای استفاده از روش نماشویی با راپل است، زیرا راپل کمترین آسیب را به نمای شیشه‌ای وارد می‌کند و نمای ساختمان به بهترین شکل ممکن تمیز می‌شود و هیچ لکه و اثری روی شیشه باقی نمی‌ماند.

مهمترین مزیت های نماشویی با راپل

نماشویی با راپل کار نظافت نمای ساختمان‌ها را بسیار سریع و آسان کرده تا جایی که اگر تعداد اپراتورها برای نظافت نمای یک ساختمان زیاد باشد، شرکت به سرعت می‌توانند کار نماشویی را در کمتر از یک روز هم انجام دهد. این روش مزیت‌های زیادی دارد که مهمترین آن در مقایسه با روش‌های سنتی، سرعت اجرا و هزینه مقرون به صرفه است. از جمله مهمترین مزیت های نماشویی با راپل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به نقاط دورافتاده: با استفاده از راپل امکان دسترسی به نقاطی که با روش‌های سنتی به آنها دسترسی دشوار است هم در حین نظافت برای اپراتور فراهم می‌شود و به این شکل نمای ساختمان با سرعت و کیفیت بهتری تمیز می‌شود.
  • نظافت ساختمان‌های شیشه‌ای و بلند مرتبه: معمولا از روش نماشویی با راپل برای نظافت ساختمان‌هایی استفاده می‌کنند که بیشتر از ده متر ارتفاع دارند و شرایط برای نصب داربست فراهم نیست.
  • حفاظت از نماها: با استفاده از تکنیک راپل به نمای ساختمان‌ها آسیب کمتری وارد می‌شود و صاحب ساختمان دیگر مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای نظافت نما نیست.
  • سرعت در اجرا: همان طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، نماشویی با راپل به سرعت انجام می‌شود و اپراتورها با بهترین کیفیت نمای ساختمان را تمیز می‌کنند.

قیمت نماشویی با راپل

در بخش‌های قبل اشاره کردیم که هزینه نماشویی با راپل در مقایسه با سایر روش‌های نظافت نمای ساختمان هزینه کمتری دارد و معمولا برای نظافت ساختمان‌های مسکونی و تجاری از این روش استفاده می‌کنند تا هزینه نظافت را به بهترین شکل ممکن کاهش دهند. در این روش نماشویی، شما به عنوان کارفرما فقط دستمزد اپراتور و مواد مصرفی در نظافت را پرداخت می‌کنید و هیچ هزینه‌ای برای تجهیزات نماشویی با راپل به عهده کارفرما نیست. برای تمیزکاری نمای ساختمان با راپل معمولا از دستگاه واتر جت استفاده می‌کنند که با توجه به نوع این دستگاه، هزینه تمیز کردن نمای ساختمان متفاوت خواهد بود. در واقع وقتی از نماشویی با راپل استفاده می‌کنید، دیگر خبری از هزینه‌های نصب داربست و سایر موارد نیست و به این شکل هزینه‌های شما کاهش می‌یابد، اما عوامل دیگری بر هزینه نماشویی با راپل تاثیر دارد که این عوامل عبارتند از:

  • جنس نما: جنس نمای ساختمان جز عوامل موثر بر قیمت نماشویی با راپل است، زیرا نظافت نماهای سیمانی و آجری معمولا زمان بیشتری از اپراتور می‌گیرد و به همین دلیل هزینه نظافت آن بیشتر است.
  • عرض و ارتفاع ساختمان: هر چه عرض و ارتفاع ساختمان بیشتر باشد، کار اپراتور برای نماشویی با راپل دشوارتر خواهد بود و به طبع هزینه نظافت نمای ساختمان هم افزایش می‌یابد. پیمانکاران نماشویی ساختمان معمولا قبل از شروع کار نمای ساختمان را بررسی کرده و به این شکل هزینه نظافت نما را محاسبه و به کارفرما اعلام می‌کنند.
  • میزان کثیفی نما : هر چقدر نمای ساختمان شما با فاصله زمانی بیشتری نظافت شود، به طبع میزان کثیفی نما افزایش می‌یابد و هزینه نماشویی با راپل هم بیشتر می‌شود. اگر ساختمانی از دو طرف نما داشته باشد این موضوع هم به میزان قابل توجهی بر افزایش قیمت تاثیر می‌گذارد.

مهمترین نکات در نماشویی با راپل چیست؟

ایمنی در نماشویی با راپل حرف اول و آخر را می‌زند و شرکت‌های پیمانکاری معمولا به این موضوع توجه زیادی می‌کنند و از تمامی لوازم و تجهیزات ایمنی برای اپراتورهای خود استفاده می‌کنند تا جان آنها در امان باشد. اما نکات دیگری هم در نماشویی با راپل وجود دارد که باید قبل از اجرای این روش از آنها آگاه باشید.

  • اگر ارتفاع نمای ساختمان بیشتر از 10 طبقه باشد، برای نظافت نما اپراتور باید از راپل مخصوص نماهای بلند استفاده کند و حتما دو یا سه طناب محافظ برای مراقبت در شرایط خطرناک در دسترس اپراتور قرار بگیرد.
  • اپراتورها در زمان نظافت نما نباید از راپل جدا شوند و بهتر است نظافت بخش‌هایی همچون بالکن و یا جاهایی که بدون طناب امکان دسترسی به آنها وجود دارد را به بعد از کار با راپل موکول کنند.
  • در روز هایی که سرعت وزش باد بیشتر از 45 کیلومتر بر ساعت است، نباید کار نماشویی با راپل انجام شود و تا شرایط مساعد جویی باید کار را متوقف کرد.
  • قطر طناب نماشویی باید بین 9-12 میلی متر و جنس آن نیمه استاتیک یا استاتیک باشد تا بتوان تعادل کافی را برای انجام نظافت نما با راپل ایجاد کرد.

سوالات متداول

1. نماشویی با راپل چقدر زمان می‌برد؟

زمانی که طول می‌کشد تا یک پروژه نماشویی ساختمان با راپل اجرایی شود بستگی به متراژ پروژه و میزان کثیفی بنا دارد، همچنین استفاده از مواد نانو در پایان کار نیز می‌تواند در زمان انجام پروژه موثر باشد. اما به صورت کلی نماشویی با راپل در مقایسه با روش‌های دیگر که در آنها از داربست استفاده می‌‍شود، سریع تر و ارزان تر است.

2.چه زمانی نمی‌توان از طناب برای کار شستشوی نمای ساختمان استفاده کرد؟

اگر ساختمان دارای پیشانی یا شیب منفی باشد اجرای شستشوی نمای سیمانی به شیوه کار با طناب امکان پذیر نیست و باید به سراغ روش‌های دیگر برای نظافت نمای سیمانی ساختمان رفت.

3. قیمت نماشویی با راپل بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

قیمت نماشویی با راپل بر اساس پارامترهایی از قبیل متراژ پروژه، جنس نما، میزان کثیفی، استفاده از مواد نانو در نظافت، موقعیت مکانی پروژه، استفاده از سندبلاست یا واترجت و موارد محاسبه می‌شود.

سخن پایانی

نماشویی با راپل و به وسیله دستگاه واترجت در سال‌های اخیر رونق زیادی پیدا کرده و یکی از روش‌های موثر و با کیفیت در حفظ ظاهر و نظافت نمای ساختمان است. اگر ساختمان مسکونی شما شرایط نصب داربست را نداشته باشد، شستشوی نما با راپل بهترین راهکار برای نظافت نمای ساختمان شما محسوب می‌شود که در مقایسه با روش‌های دیگر ارزان و سریع است.





:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , شستشوی نما , نماشویی ارزان , نماشویی در تهران , نماشویی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: